Listing 1 - 10 of 55 << page
of 6
>>
Sort by

Book
Qualitative research & evaluation methods
Author:
ISBN: 9781483314815 Year: 2015 Publisher: London Sage Publications

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Haal meer uit je toetsgegevens : Van resultaten naar groepsplan
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789089536457 9089536450 Year: 2015 Publisher: Amsterdam Boom uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Op school heb je te maken met een constante stroom aan gegevens over je leerlingen: toetsresultaten, rapporten uit voorgaande jaren, schoolverslagen, notulen van vergaderingen en gesprekken met kinderen en ouders. Het is een hele opgave om op basis van deze grote hoeveelheid data beslissingen te nemen. Maar als je er op de juiste wijze mee omgaat, vormen ze een rijke bron van informatie. Haal meer uit je toetsgegevens biedt leerkrachten, intern begeleiders en schoolleiders handvatten om deze gegevens systematisch in te zetten om de instructie te verbeteren en het onderwijsaanbod aan te laten sluiten bij de leerbehoeften van leerlingen. Datagestuurd werken: hoe doe je dat? Dit boek sluit aan bij wat er van scholen wordt gevraagd in het kader van passend onderwijs. Optimaal gebruikmaken van alle beschikbare informatie helpt je in kaart te brengen wat iedere leerling aan onderwijs en begeleiding nodig heeft. In drie delen zetten de auteurs stapsgewijs uiteen hoe je kunt beginnen met datagestuurd werken. Deel A begeleidt de leerkracht aan de hand van vragen, situatiebeschrijvingen en voorbeelden bij het vertalen van data naar een groepsplan. Deel B biedt intern begeleiders en schoolleiders praktische trainingen om hun team te ondersteunen bij dit proces. Wie verder wil lezen vindt in deel C uitgebreide toelichtingen op de diverse themas die in het boek aan de orde komen. De serie In de klas Haal meer uit je toetsgegevens hoort bij de serie In de klas . Deze serie bestaat uit een reeks praktische boeken voor docenten, leerkrachten, intern begeleiders en remedial teachers. De boeken zijn geschreven door professionals uit het vakgebied. Zij geven achtergrondinformatie en praktische tips waarmee u direct aan de slag kunt.


Book
LVS-VCLB : leerlingvolgsysteem : wiskunde : toetsen 1-2 : kopieerbundel
Authors: ---
ISBN: 9789044133325 Year: 2015 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het LVS-VCLB is een leerlingvolgsysteem, ontwikkeld door de Vrije-CLB-Koepel vzw, de koepelorganisatie van de Vrije Centra voor leerlingenbegeleiding. Het bevat onder meer signaleringstoetsen waarmee de leerlingen van nabij kunnen worden gevolgd bij hun voortgang in de belangrijkste leerstofdomeinen: lezen, spelling en wiskunde. Voor elk belangrijk leerstofdomein is er daarom, naast de toetsen, een boek waarin aandacht wordt besteed aan de verdere analyse van problemen en hoe de hulp kan worden geboden (het handelen dus). Een aparte algemene handleiding gaat in op het hoe en waarom van het LVS, de registratie en interpretatie van de gegevens, het leerlingenoverleg of MDO en de invoering van het LVS.


Book
Toetsen volgens de toetscyclus : deel 1: fase 1, 2 en 3 - tot en met gesloten en open vraagvormen
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9789082369700 Year: 2015 Publisher: Enschede Bureau voor Toetsen & Beoordelen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Moderne vreemde talen in de onderbouw
Authors: --- ---
Year: 2015 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Rekenen-wiskunde 3.0. Groep 5.
Authors: ---
ISBN: 9789000026999 Year: 2015 Publisher: Arnhem CITO (Centraal instituut voor toetsontwikkeling)

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Begrijpend lezen 3.0. Groep 5.
Author:
ISBN: 9789000027040 Year: 2015 Publisher: Arnhem CITO (Centraal instituut voor toetsontwikkeling)

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Learning to Teach with Assessment : A Student Teaching Experience in China
Author:
ISBN: 9789812872722 9789812872739 9789812872715 Year: 2015 Publisher: Singapore Springer Singapore, Imprint: Springer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Basis kwalificatie examinering in het hoger beroepsonderwijs
Author:
ISBN: 9789036809320 9789036809337 9036809320 Year: 2015 Publisher: Houten Bohn Stafleu Van Loghum, Springer Media

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Vanuit de overheid moeten alle docenten in het hoger beroepsonderwijs een basiskwalificatie examinering (BKE) halen. Dit boek bevat de theoretische basis die een hbo-docent nodig heeft om de bewijsstukken voor deze verplichte BKE-certificering te kunnen leveren. De praktische voorbeelden in het boek geven een handreiking bij het maken van verschillende soorten toetsen. De reflectievragen en portfolio-opdrachten helpen hbo-docenten bij het inschatten van de eigen bekwaamheid op het gebied van toetsen. De vele cases en tips zijn afkomstig vanuit de praktijk van verschillende hogescholen.   De BKE richt zich op het doorlopen van de toetscyclus binnen het eigen vak/module. Deze kwalificatie is nodig als een docent optreedt als examinator. Met examinator wordt in het hoger beroepsonderwijs iedere docent bedoeld die eindverantwoordelijk is voor één of meer fasen van de toetscyclus. Deze toetscyclus bestaat uit 7 fasen. De examinator ontwerpt en construeert een toets (fase 1 t/m 3), neemt deze af en beoordeelt (fase 4), analyseert en registreert (fase 5 en 6). Essentieel voor de borging van de kwaliteit van het toetsproces is fase 7: de examinator evalueert het doorlopen van alle fasen en benoemt verbeteracties voor een volgende cyclus.   De BKE is onderdeel van de Basiskwalificatie Didactische Bekwaamheid (BDB). Alle hbo-docenten moeten aan de eindtermen van de BDB voldoen en beschikken over de BKE-kwalificatie.


Digital
Basis kwalificatie examinering in het hoger beroepsonderwijs
Author:
ISBN: 9789036809320 9789036809337 Year: 2015 Publisher: Houten Bohn Stafleu Van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Vanuit de overheid moeten alle docenten in het hoger beroepsonderwijs een basiskwalificatie examinering (BKE) halen. Dit boek bevat de theoretische basis die een hbo-docent nodig heeft om de bewijsstukken voor deze verplichte BKE-certificering te kunnen leveren. De praktische voorbeelden in het boek geven een handreiking bij het maken van verschillende soorten toetsen. De reflectievragen en portfolio-opdrachten helpen hbo-docenten bij het inschatten van de eigen bekwaamheid op het gebied van toetsen.&#13;&#13;De vele cases en tips zijn afkomstig vanuit de praktijk van verschillende hogescholen.&#13;&#13;&#13;&#13;De BKE richt zich op het doorlopen van de toetscyclus binnen het eigen vak/module. Deze kwalificatie is nodig als een docent optreedt als examinator. Met examinator wordt in het hoger beroepsonderwijs iedere docent bedoeld die eindverantwoordelijk is voor één of meer fasen van de toetscyclus. Deze toetscyclus bestaat uit 7 fasen. De examinator ontwerpt en construeert een toets (fase 1 t/m 3), neemt deze af en beoordeelt (fase 4), analyseert en registreert (fase 5 en 6). Essentieel voor de borging van de kwaliteit van het toetsproces is fase 7: de examinator evalueert het doorlopen van alle fasen en benoemt verbeteracties voor een volgende cyclus.&#13;&#13;&#13;&#13;De BKE is onderdeel van de Basiskwalificatie Didactische Bekwaamheid (BDB). Alle hbo-docenten moeten aan de eindtermen van de BDB voldoen en beschikken over de BKE-kwalificatie.

Listing 1 - 10 of 55 << page
of 6
>>
Sort by