Listing 1 - 10 of 55 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Op school heb je te maken met een constante stroom aan gegevens over je leerlingen: toetsresultaten, rapporten uit voorgaande jaren, schoolverslagen, notulen van vergaderingen en gesprekken met kinderen en ouders. Het is een hele opgave om op basis van deze grote hoeveelheid data beslissingen te nemen. Maar als je er op de juiste wijze mee omgaat, vormen ze een rijke bron van informatie. Haal meer uit je toetsgegevens biedt leerkrachten, intern begeleiders en schoolleiders handvatten om deze gegevens systematisch in te zetten om de instructie te verbeteren en het onderwijsaanbod aan te laten sluiten bij de leerbehoeften van leerlingen. Datagestuurd werken: hoe doe je dat? Dit boek sluit aan bij wat er van scholen wordt gevraagd in het kader van passend onderwijs. Optimaal gebruikmaken van alle beschikbare informatie helpt je in kaart te brengen wat iedere leerling aan onderwijs en begeleiding nodig heeft. In drie delen zetten de auteurs stapsgewijs uiteen hoe je kunt beginnen met datagestuurd werken. Deel A begeleidt de leerkracht aan de hand van vragen, situatiebeschrijvingen en voorbeelden bij het vertalen van data naar een groepsplan. Deel B biedt intern begeleiders en schoolleiders praktische trainingen om hun team te ondersteunen bij dit proces. Wie verder wil lezen vindt in deel C uitgebreide toelichtingen op de diverse themas die in het boek aan de orde komen. De serie In de klas Haal meer uit je toetsgegevens hoort bij de serie In de klas . Deze serie bestaat uit een reeks praktische boeken voor docenten, leerkrachten, intern begeleiders en remedial teachers. De boeken zijn geschreven door professionals uit het vakgebied. Zij geven achtergrondinformatie en praktische tips waarmee u direct aan de slag kunt.
evaluatie --- toetsen --- Kwaliteitszorg --- basisonderwijs --- Evaluatie --- Toetsen --- basisonderwijs. --- Basisonderwijs.
Choose an application
Het LVS-VCLB is een leerlingvolgsysteem, ontwikkeld door de Vrije-CLB-Koepel vzw, de koepelorganisatie van de Vrije Centra voor leerlingenbegeleiding. Het bevat onder meer signaleringstoetsen waarmee de leerlingen van nabij kunnen worden gevolgd bij hun voortgang in de belangrijkste leerstofdomeinen: lezen, spelling en wiskunde. Voor elk belangrijk leerstofdomein is er daarom, naast de toetsen, een boek waarin aandacht wordt besteed aan de verdere analyse van problemen en hoe de hulp kan worden geboden (het handelen dus). Een aparte algemene handleiding gaat in op het hoe en waarom van het LVS, de registratie en interpretatie van de gegevens, het leerlingenoverleg of MDO en de invoering van het LVS.
Leerlingvolgsystemen --- Wiskunde --- Lager onderwijs --- Didactiek --- Evaluatie --- Toetsen --- Zorgverbreding --- Leerlingvolgsysteem --- Toets
Choose an application
Didactics of higher education --- HO (hoger onderwijs) --- didactiek --- evaluatie (onderwijs)
Choose an application
Leerdoel --- Evaluatie --- Basisvorming (Nederland) --- Didactiek --- Moderne vreemde talen
Choose an application
474.4 --- 475.26 --- Begrijpend lezen --- Kindvolgsystemen(Leerlingvolgsystemen, Kleutervolgsystemen) --- Toetsen --- Evaluatie --- Lezen
Choose an application
Curriculum development --- Didactic evaluation --- Didactics --- Teaching --- assessments (onderwijs) --- didactiek --- evaluatie (onderwijs) --- onderwijs --- opvoeding --- curriculumontwikkeling --- cursussen --- China
Choose an application
Vanuit de overheid moeten alle docenten in het hoger beroepsonderwijs een basiskwalificatie examinering (BKE) halen. Dit boek bevat de theoretische basis die een hbo-docent nodig heeft om de bewijsstukken voor deze verplichte BKE-certificering te kunnen leveren. De praktische voorbeelden in het boek geven een handreiking bij het maken van verschillende soorten toetsen. De reflectievragen en portfolio-opdrachten helpen hbo-docenten bij het inschatten van de eigen bekwaamheid op het gebied van toetsen. De vele cases en tips zijn afkomstig vanuit de praktijk van verschillende hogescholen. De BKE richt zich op het doorlopen van de toetscyclus binnen het eigen vak/module. Deze kwalificatie is nodig als een docent optreedt als examinator. Met examinator wordt in het hoger beroepsonderwijs iedere docent bedoeld die eindverantwoordelijk is voor één of meer fasen van de toetscyclus. Deze toetscyclus bestaat uit 7 fasen. De examinator ontwerpt en construeert een toets (fase 1 t/m 3), neemt deze af en beoordeelt (fase 4), analyseert en registreert (fase 5 en 6). Essentieel voor de borging van de kwaliteit van het toetsproces is fase 7: de examinator evalueert het doorlopen van alle fasen en benoemt verbeteracties voor een volgende cyclus. De BKE is onderdeel van de Basiskwalificatie Didactische Bekwaamheid (BDB). Alle hbo-docenten moeten aan de eindtermen van de BDB voldoen en beschikken over de BKE-kwalificatie.
Didactic evaluation --- Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- evaluatie (onderwijs) --- examens --- didactische werkvormen --- hoger onderwijs --- toetsen
Choose an application
Vanuit de overheid moeten alle docenten in het hoger beroepsonderwijs een basiskwalificatie examinering (BKE) halen. Dit boek bevat de theoretische basis die een hbo-docent nodig heeft om de bewijsstukken voor deze verplichte BKE-certificering te kunnen leveren. De praktische voorbeelden in het boek geven een handreiking bij het maken van verschillende soorten toetsen. De reflectievragen en portfolio-opdrachten helpen hbo-docenten bij het inschatten van de eigen bekwaamheid op het gebied van toetsen. De vele cases en tips zijn afkomstig vanuit de praktijk van verschillende hogescholen. De BKE richt zich op het doorlopen van de toetscyclus binnen het eigen vak/module. Deze kwalificatie is nodig als een docent optreedt als examinator. Met examinator wordt in het hoger beroepsonderwijs iedere docent bedoeld die eindverantwoordelijk is voor één of meer fasen van de toetscyclus. Deze toetscyclus bestaat uit 7 fasen. De examinator ontwerpt en construeert een toets (fase 1 t/m 3), neemt deze af en beoordeelt (fase 4), analyseert en registreert (fase 5 en 6). Essentieel voor de borging van de kwaliteit van het toetsproces is fase 7: de examinator evalueert het doorlopen van alle fasen en benoemt verbeteracties voor een volgende cyclus. De BKE is onderdeel van de Basiskwalificatie Didactische Bekwaamheid (BDB). Alle hbo-docenten moeten aan de eindtermen van de BDB voldoen en beschikken over de BKE-kwalificatie.
Didactic evaluation --- Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- evaluatie (onderwijs) --- examens --- didactische werkvormen
Listing 1 - 10 of 55 | << page >> |
Sort by
|